Формирование интереса и положительного отношения к английскому языку

Spread the love

План-конспект открытого урока в 5 классе

Тема: Животные. Актуализация знаний.

Цель: Обобщить знания учащихся, полученные при изучении темы «Животные». Совершенствовать навыки, чтения, говорения, аудирования. Способствовать   развитию внимания, памяти, воображения. Тренировать уч-ся в использовании Present Simple . Способствовать формированию интереса и положительного отношения к английскому языку. Воспитывать умение работать в парах, группах.

Оборудование: компьютер, проектор,  аудиоприложение к учебнику “Spotlight”, учебник, мяч, раздаточный материал.

 

Ход урока

І. Организационный момент

Greeting

T: Good morning. I’m glad to see you.

Ps: Good morning. So am I.

T: Sit down please. Also let’s greet our guests.

Aim.

T: Before start our lesson I propose you to listen to music in order to guess what our topic is. (вкл. мелодия  «В мире животных») So, as you can guess, today we’ll speak about animals. We’re going to revise our knowledge in this topic. I wish you good luck.

Warming up.

T: First of all I want you to remind me our active vocabulary. I propose you to play a game “Snowball”.

T: Very well done. Now let’s listen to a song. And try to sing with me.

Основная часть урока

Speaking

T: So, when can we find these Amazing creatures?

Ps: At the Zoo.

T: Good for you. Mark tell us a rhyme about the “Zoo”

Game “Who am I”

T: Now I propose you to imagine yourself an animal. Let’s play a game “Who am I”. (Учащиеся по очереди выходят к доске, одевают маску животного и задают наводящие вопросы, пока не угадают , каким животным,  они являются)

E.g. P1: Am I green?

       Ps: No.

       P1: Am I grey?

      Ps: yes.

      P1: Have I got big ears?

      Ps: yes.

     P1: Am I an elephant?

     Ps: yes.

T: Nice work. Besides, for today you are to prepare a story about your pets. Let’s listen some of you.  (Уч-ся рассказывают заранее подготовленные сообщения о своих питомцах с опорой на рисунок)

Повторение и закрепление изученного материала.

Работа с презентацией.

  • Look at the screen. There is an amazing creature, there are hold different animals. Your task is to find them (Слайд №3)
  • Match the picture to the word (Слайд № 4)
  • Who can find the most animals? Read the word chain. (Слайд № 5)

Физкультминутка

T: Are you tired? Let’s have a rest. Stand up, please.

Учащиеся выполняют движения под музыку, при этом повторяют слова рифмовки.

T: Continue our work. Now, your task is to write the names of the animals correctly. You’ll work in pairs. You have 5 minutes on it. (Слайд № 7)

  • Match the name of the animal and its description. (Слайд № 8)
  • T: Let’s listen to Maria and her poem. And now you are to finish the saying and what saying is extra? (Слайд № 9)
  • Writing
  • T: Now, solve the puzzle. (Слайд № 10) Учащиеся письменно выполняют задания.

 

Заключительная часть урока

Summarizing

T: Let’s remember, what aim did we have at our lesson today? Did we reach it? Take your self- assessment cards and complete them.

Hometask: p.74 ex. 1, 3

T: Thank you very much for your work. The lesson is over. You may be free. See you soon.

 

Добавить комментарий

Яндекс.Метрика